Grant Davidson, known professionally as Slow Leaves, is a Canadian singer, songwriter, and musician. Davidson began playing guitar at age 15, inspired after discovering a Led Zeppelin II cassette tape in his older brother’s room. It was a finger-picked guitar however that would eventually form the heart of his songs.
After three shoe-string budget albums under his own name, Davidson debuted as Slow Leaves in 2014 with Beauty Is So Common, followed by Enough About Me in 2017. In 2020 he released the strikingly vulnerable Shelf Life (Birthday Cake) which represented the culmination of a distinctive poetic voice exploring recurring themes of romantic memory, artistic ambition, and dreams left unfulfilled.
On his most recent release, 2021’s Holiday (Birthday Cake), Davidson sought reprieve from pointed self-analysis, this time observing life through a decidedly more abstract lens. “I started recording music simply for fun,” he explains, “trying not to overthink, avoiding the impulse to turn every song into a personal manifesto. I needed a break from myself”.
Davidson’s voice is fragile and assured. His music could exist as comfortably in the ‘70s as it does in today’s age of curated images and hollow soundbites, when vulnerability can be seen as defiance and sincerity as radical.
Slow Leaves aka Grant Davidson, Songwriter aus Winnipeg / Kanada ist nicht nur ein aufmerksamer Beobachter seiner Umwelt sondern auch ein romantischer Poet und so werden aus alltäglichen Begebenheiten Songtexte die einen tief in die Seele des Künstlers blicken lassen. Zudem ist er ein überaus begabter Gitarrist und Songwriter und so sind die 10 Songs auf seinem neuen Album SHELF LIFE kleine Alltagsfluchten die – ohne die Latte zu hoch hängen zu wollen - an Nick Drake, Tim Buckley, Pernice Brothers oder Fred Neil erinnern.
Jeder der 10 zumeist live aufgenommenen Songs ist eine Einladung die Welt des Künstlers zu entdecken und daran teilzuhaben Um es mit den Worten des Künstlers zu sagen: „Shelf life is a record about growing up to realize you are not the person you thought you would be. It is a collection of songs that wades between tides of past and present, success and failure, things lost and things found“. Schon der Vorgänger ENOUGH ABOUT ME (2027) war eine wunderbar ironische Selbstreflexion und wurde entsprechend hochgelobt (siehe Quotes).Shelf Life ist ein wunderbarer Kontrast zu all dem Ego Geprotze, eine Insel der Besinnung im Sturm der Eitelkeiten und schlichtweg ein verdammt gutes Album, dass mehr kann als es auf den ersten Blick will.
Willkommen !
Eintritt freiFreiwilliger Beitrag erwartet